Sursa articol: news24.ro
Imaginați-vă o lume în care „One, two, free…” este mai mult decât o greșeală amuzantă de redactare, ci începutul unei aventuri în care copiii de 6 ani pășesc ajung să îndrăgească limba engleză cu o naturalețe și un entuziasm care sfidează orice așteptare.
Pentru copiii de 6 ani, engleza nu trebuie să fie o limbă misterioasă, greu de descifrat, ci mai degrabă un tărâm plin de magie, aventură și posibilități nelimitate. Metodele tradiționale, care pun accentul pe repetiție și memorare, cedează locul abordărilor moderne, în care jocul, cântecul și poveștile transformă învățarea într-un proces natural și extrem de atractiv.
De ce vârsta de 6 ani este ideală pentru învățarea limbii engleze?
Studii psihopedagogice recente subliniază că învățarea timpurie, când creierul copilului este într-o fază neuroplastică, capabil să asimileze informații și limbi noi cu o ușurință surprinzătoare, stimulează dezvoltarea cognitivă, dar și cea socială și emoțională, pregătindu-i pe copii pentru provocările și oportunitățile actuale.
În etapele timpurii ale dezvoltării, creierul copilului este extrem de receptiv la învățarea limbilor străine. Acestea fiind spuse, învățarea limbii engleze devine nu doar mai eficientă, ci se prezintă ca un proces natural, extrem de asemănător cu modul în care copiii învață limba maternă.
Pe lângă beneficiile cognitive, însușirea limbii engleze de la o vârstă fragedă are și un impact semnificativ asupra dezvoltării socio-emoționale a copiilor. Încurajează empatia și deschiderea către alte culturi, iar copiii pot să dezvolte o înțelegere mai profundă către diversitate.
Cum transformi învățarea unei limbi străine într-o activitate interesantă?
Jocurile, cântecele, poveștile și activitățile interactive mențin angajamentul copiilor la un nivel ridicat, dar facilitează și asimilarea lingvistică într-un mod creativ, plăcut și memorabil. Această abordare ludică îi încurajează să experimenteze cu limbajul într-un mediu lipsit de presiune, care stimulează învățarea autentică și spontană.
Inclusiv instrumentele digitale, aplicațiile interactive și platformele online sunt resurse captivante, personalizate pentru a satisface interesele și nivelul de învățare al fiecărui copil. Acestea diversifică experiența, dar oferă și oportunități valoroase pentru practica auditivă și verbală, componente esențiale în dobândirea competențelor lingvistice.
Poveștile și jocurile captează imaginația copiilor și au un rol important în stimularea interesului pentru limba engleză. Narativele atrăgătoare, îmbinate cu ilustrații colorate și personaje fascinante, îi transportă pe copii în universuri pline de magie și aventură, unde învățarea limbii devine secundară față de plăcerea ascultării și participării. Jocurile lingvistice, puzzle-urile și activitățile bazate pe descoperire încurajează gândirea critică și creativitatea, oferindu-le copiilor un mediu în care pot experimenta și folosi limba engleză fără teama de a greși.
Câteva dintre activitățile și materialele folosite de Denissa Gabriela Bularda la Global Learning
Îmbogățirea procesului de învățare a limbii engleze pentru copiii de 6 ani implică o varietate de activități și materiale care să le stimuleze interesul și să faciliteze asimilarea cunoștințelor într-un mod cât mai natural și distractiv.
Denissa Gabriela Bularda, profesor cu mai bine de 25 de ani experiență în predarea limbii engleze, autor a numeroase culegeri, consideră că jocurile didactice și cele de interpretare se numără printre cele mai puternice instrumente. Interpretarea unor personaje din povești îi ajută să se exprime liber, să își îmbunătățească vocabularul și să practice structuri gramaticale într-un context relaxat și plin de imaginație. Aceste activități încurajează, de asemenea, colaborarea și abilitățile sociale, pe măsură ce copiii lucrează împreună pentru a pune în scenă diferite scenete sau dialoguri.
Dialogurile în limba engleză le permit copiilor să exerseze situații de viață reală, dat fiind că acestea pot fi adaptate tematicilor de interes pentru copii. Această metodă îi ajută să devină mai încrezători în folosirea limbii engleze în comunicarea cotidiană.
Imaginile, filmele și materialele audio sunt esențiale în procesul de învățare, deoarece facilitează înțelegerea și reținerea noilor cuvinte și expresii. Flashcard-urile, posterele și videoclipurile le captează atenția copiilor și îi ajută să asocieze imagini cu cuvintele învățate. Pe de altă parte, cântecele, poveștile și dialogurile înregistrate îmbunătățesc pronunția și intonația, oferind modele clare de limbaj.
Manualele de activități și caietele de lucru sunt la fel de valoroase în structurarea și sistematizarea învățării. Cu exerciții variate, de la completarea spațiilor goale la puzzle-uri și jocuri de cuvinte, acestea consolidează cunoștințele dobândite și le testează copiilor capacitatea de înțelegere a conceptelor.
Cluburile de lectură și conversație sunt alte inițiative remarcabile ale profesorului Denissa Gabriela Bularda de la Global Learning pentru încurajarea lecturii și a conversației într-un mediu relaxat. Participarea la aceste cluburi le oferă copiilor oportunitatea de a împărtăși idei și opinii despre cărțile citite, de a asculta perspective diferite și de a-și extinde vocabularul.
Să nu uităm de recunoașterea eforturilor și progresului! Chiar și pentru cele mai mici realizări, profesorul îi va felicita și motiva pentru a continua explorarea limbii. Încurajarea participării active, celebrarea curiozității și cultivarea unui mediu de învățare deschis, unde întrebările și greșelile sunt văzute ca oportunități de învățare contribuie la dezvoltarea unei atitudini pozitive față de studiul limbii engleze.
Și părinții trebuie să se implice în procesul educațional
Părinții joacă un rol esențial în susținerea învățării limbii engleze acasă, creând un mediu propice dezvoltării abilităților lingvistice ale copiilor. Prin activități simple (cititul în limba engleză la culcare, vizionarea de desene animate sau filme în engleză cu subtitrări și practicarea vocabularului în contexte zilnice), părinții contribuie la sedimentarea cunoștințelor dobândite de copii la orele organizate la Global Learning.