Educatia poate fi ajutata de tehnologie – Global-Learning.ro
string(4) "post"

Educatia poate fi ajutata de tehnologie

Reporter: În continuare alaturi de mine se afla doamna Denissa Bularda, cred ca v-ati obisnuit cu dansa, doamna profesoara despre care va spuneam editiile trecute ca si-a canalizat toate cunostintele si toate resursele catre a-i invata pe copii limbi straine, a le darui toata cunoasterea si tot suportul emotional de care au nevoie. Buna ziua si bine ati venit alaturi de noi inca o data.

D.G. Bularda: Bine ati venit, din nou, la noi.

Reporter: Multe dintre metodele de predare au foarte mare legatura cu tehnologia asta moderna care ne-a invadat. Care este rolul tehnologiei moderne in invatarea limbilor straine? Ne ajuta, ne incurca?

D.G. Bularda: Acest subiect este considerat a fi foarte fierbinte. Multi parinti simt o reticenta sa lase copilul sa umble cu aparatura. Este bine sa existe o masura ca in tot ce facem, insa tehnologia face parte din lumea noastra, copilul are foarte multe de castigat. Sunt metode care ajuta invatarea foarte bine si e pacat sa nu le folosim. Spre exemplu, punem pe ecran un audiobook, ne oprim, il citim, il ascultam, il traducem, scoatem verbe. Invatam copiii sa foloseasca un soft, spre exemplu folosim Power Point. Am facut astfel de proiecte cu cei mici si pot afirma ca au castigat cunostinte folositoare.

Tehnologia si orice tip de soft, care ii aduce copilului avantaj, trebuie folosite, desigur cu masura, desigur sub un control, dar sa se foloseasca. La cursurile de engleza am facut proiecte cu elevi, chiar cu cei din clasele mici, proiecte folosind diverse softuri. Erau pasionati de diverse lucruri: Costin pasionat de geografie, vulcani, tot felul de lucruri, foarte incantat de ele, Dragos pasionat de masini, mai ales de cele de F1, stie exact cate sute de cai putere are Lamborghini Centario, cate sute de cai putere are altul, sunt nu stiu cate tipuri de Lamborghini la mine in cap si atunci am facut proiecte in Power Point.

Pentru asta am urmarit pe Youtube mai intai un tutorial, cum sa invatam sa facem animatie in Power Point, pentru ca eu stiam sa lucrez in Power Point prezentari, dar animatie nu facusem niciodata. Si am reusit noi sa facem proiecte in limba engleza in Scoala de Vara, in care aceste masini de curse s-au aliniat frumos pe o pista si au plecat, li s-a dat startul, a castigat masina cea mai iubita, si anume Centario, la sfarsit a primit si o cupa, toate acestea se misca pe ecran, lucru pentru care a trebuit sa ascultam tutoriale in limba engleza, a trebuit sa le intelegem, asta pentru un soft ca Power Point care lor le va folosi candva foarte mult. Se cer peste tot, in companiile in care lucrezi, chiar mai devreme, din liceu, din facultate sa faci proiecte in Power Point.

Tot la capitolul Tehnologie putem vorbi de aplicatiile de dictionar, acestea sunt de downloadat pe telefonul mobil, numai ca aici mai devreme de clasa a IV-a nu as interveni sa spun ca ar fi de dorit pentru ca, dupa parerea mea, un telefon mobil are si multe dezavantaje, deterioreaza vederea, afecteaza in multe feluri.

Reporter: As vrea sa aflati si voi care este parerea acestor copii minunati despre audiobook-uri. Dupa atata invatat am zis ca este nevoie si de o pauza asa ca i-am lasat pe copii sa se distreze si l-am luat alaturi de mine pe acest tanar frumos si istet pe nume Petru in varsta de 10 ani. Ce cauta un copil de 10 ani la cursurile astea in loc sa stea sa se distreze, spre exemplu?

Petru: Aici intervin mama si ambitia mea pentru ca imi doresc sa ajung cineva si imi place si engleza.

Reporter: Cum te influenteaza tehnologia asta moderna, daca te ajuta sa inveti mai bine, sa faca orele astea mai interesante?

Petru: Mi se pare ca tehnologia chiar ajuta, daca vrei sa faci ceva si sa inveti mai bine engleza.

Reporter: Uite, pe tine cum te-a ajutat, personal?

Petru: Pentru ca exista audiobook-uri si in acelati timp si citesti, dar si scrii, ceea ce este foarte bine si inveti si sa scrii mai bine si sa vorbesti mai bine, ascultandu-i pe cei care au un bun accent. Doamna mi se pare foarte buna si stie sa vorbeasca cu copiii si i-as da nota 10 pe deplin.

Reporter: Alaturi de mine, in continuare, se afla un alt copil frumos si destept pe care il cheama Mihnea si are 10 ani. Si cum este, Mihnea, la orele de engleza?

Mihnea: Îmi place sa vin la doamna Denissa deoarece ne invata, este mult mai diferit decat la scoala, de exemplu eu mi-as dori sa nu mai merg la scoala si sa vin aici in fiecare zi pentru ca imi place mai mult, aici in primul rand ne si distram, la scoala este mult mai serios.

Reporter: Cat de mult va ajuta pe voi, tinerii, copiii din ziua de astazi, tehnologia moderna, sa invatati limbi straine?

Mihnea: Da, m-a ajutat pentru ca fara tehnologie moderna nu prea putem sa scriem audiobook-uri si nu prea puteam sa ma laud cu caietul meu.

Reporter: Altfel ti se parea mai plictisitor?

Mihnea: Da… era mai greu sa scriu dintr-o carte decat sa scriu de pe un laptop sau de pe un telefon. Copii, eu va recomand sa veniti aici pentru ca o sa aveti un viitor cat mai bun.

Reporter: Ati vazut ce au spus copiii, cel mai mult si cel mai mult la orele de engleza apreciaza lucrul cu audiobook-urile, deci o parte din tehnologia asta moderna.

D.G. Bularda: Da, o parte din tehnologia moderna, care, practic, le-a adus in fata literatura, literatura pe care copiii nu o mai vor, daca ii rogi sa citeasca o carte incep sa dea din colt in colt si iata ca astfel gasim o metoda eficienta de a citi literatura, si a invata in acelasi timp engleza sau germana. Mai ales ca, apoi, ei si scriu aceste audiobook-uri, cand au timp, cum au timp, e foarte important sa nu fie niciun fel de presiune, in timp se aduna caiete intregi.

Unde am mai folosit noi tehnologia… am facut filme pentru cei mici, pe masura ce cresc, pentru asta nu inseamna ca trebuie sa fie elev de liceu, pot sa fie in clasa a IV-a, pot sa fie in clasa a V-a, a VI-a, a VII-a, ei pot deveni tutorii celor mai mici, adica ii pot ajuta sa invete cand au timp, asta pe de o parte. Pe de alta parte, fac filme pentru ei, spre exemplu o lectie cu adjective, ei creeaza un film care ii invata pe copii adjectivele mic-mare, frumos-urat, pun imagini, teorie, acolo in film, taie, scriu text peste imagine si, in felul acesta, practic, ei editeaza imagine, lucreaza cu un soft, iar produsul finit este o lectioara video pentru copiii mai mici. Important este ca devin utili, ca invata sa lucreze cu tehnologie si ei se bucura de faptul ca sunt folositori.

Se poate lucra cu tehnologie si chiar trebuie, pentru ca lumea noastra asta este, este o lume a tehnicii, si nici scoala nici parintele nu trebuie sa izoleze copilul, ca atunci cand e mai mare sa realizeze ca nu mai poate prinde din urma tot ce se inventeaza, tot ce se cere, sa foloseasca tehnologia de mici, insa….. cu masura.

Interviu cu dna Denissa Gabriela Bularda, pentru emisiunea „Creatori de Destine”, reporter dna Cristina Beu